søndag den 3. juni 2012

Et kig i køkkenhaven

Idag har jeg gjort rent, ordnet vasketøj og ordnet lidt i køkkenhaven+ drivhuset... Er ret stolt af min køkkenhave i år, sidste år var der bare alt for meget ukrudt, og det var slet ikke til at komme i bund med.. Men i år har jeg startet tidligt med ukrudtet og kan nu holde det nede med et par små lugninger indimellem..
Yderst til højre har jeg alle mine pæoner, de står her fordi jeg ikke rigtig vidste hvor jeg ville have dem henne da vi flyttede ind sidste år.. Men måske kommer de på plads til efteråret... Efter stenrækken er der to rækker jordbær, som bare mangler at blive røde :)
De to små rækker som man næsten kan skimte her, er radisser til venstre og pluksalat til højre... Toppen helt til venstre er en kartoffel på afveje
På dette billede er der 3 rækker med løg i højre side, 1 række med rødløg og 2 rækker med salatløg. Yderst til venstre har jeg 4 rækker kartofler, som jeg har fået af min sviger inde :)
Drivhuset i alt sin pragt ! Det har virkelig hjulpet at få alle ruderne repareret, nu er der igen stegende hot derinde! De tre tilplantede selvvandingskasser er der tomater i, og i de to sidste kasser skal mine mini agurker være når de er klar til at komme ud.. I venstre side er der et vindrue træ og så har vi jordbær som bundække her :)
- og ja nu er der allerede jordbær, mums..
Nu må jeg tilbage til bagningen, har cupcakes i ovnen... Men mere om dem senere :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar