mandag den 27. august 2012

Der høstes!

Idag blir/blev der høstet byg hos min mor og far, og hos min mormor og morfar... Alle mand er involverede når der høstes hjemme hos os... Farmanden kører mejetærskeren, kæresten kører korn fra sammen med morfaren, og vi damer/koner/piger - ja vi står for alt maden og udbringningen af denne...! Men det er nu hyggeligt at vi piger samles, det blir næsten en hel hygge aften - dejligt :)
Mændene kører stadig endnu, de satser på at nå og høste de sidste af den påbegyndte mark færdig inden midnat, for der siger de kloge hoveder at der kommer regn??? Jeg krydser fingre for at de når det...





Her til aften da min mormor og jeg var på vej i marken med aftenskaffe gik vi og snakkede om hvor skønt det er at bo på landet... Vi var begge enige om at de oplevelser, nydelser og bare alt det der kan ske på landet - det er altså det hele værd!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar