søndag den 29. juli 2012

Sommerferie fletterier

Nu er sommerferien så småt ved at være forbi, og hverdagen begynder atter igen... Men denne gang står hverdagen ikke på skole, skal i praktik det næste halve år, så det gælder jeg mig rigtig meget til!
Praktik pladsen er en SFO på Thyholm, gælder mig rigtig meget til at lære denne målgruppe bedre og kende, tror vist nok jeg kommer til at stå for rigtig mange kreative indslag der :)
Nå tilbage til emnet, har gennem sommerferien fået færdig gjort nogle få fletterier, og er tilmed også blevet færdigt med et stort projekt! Har samlet røde kaffeposer det sidste års tid, og nu var der endelig nok til at lave en shoppingbag i røde kaffeposer! Det er helt klart indsamlingen af poserne, der har taget længst tid, selve fletteriet, sammensyningen osv. har ikke taget mere end en månedstid :)
Er super glad for resultatet, og er allerede igang med at samle flere kaffeposer ind til endnu en stor shoppingbag, så hvis du derude drikker kaffe, så modtager jeg rigtig gerne kaffeposer!!

Shoppingbaggen er lavet af over 200 røde kaffeposer, og måler 52 cm * 30 cm... Tasken har sorte hanke, som er syet på i hånden, også har den også fået en sort lynlås.. Den har ikke fået for i, selvom jeg har lavet et, men syntes at tasken blev for mørk indeni..

Undervejs i fletteriet

Tasken som den så ud inden der kom hanke og lynlås i

Den helt færdige taske

Dette er to andre ferie fletterier. Den sorte taske er en gave, og den er tænkt som en dametaske, den mangler bare lige at få en lang rem i... Den lyserøde sag er et penalhus til mig selv, denne mangler kun lynlåsen..
Udover at flette tasker har jeg rigtig gået og nydt den snart opbrugte ferie. Der er blevet luget i haven, plukket hindbær i massevis, bagt kager, og lavet marmelade.. Det har nemlig vist sig at familien faktisk er ret vild med min marmelade og gele :) Så idag er der blevet lavet en stor portion hindbærmarmelade, er spændt på at høre dommen om denne.. Er nemlig nødt til at lave hindbærmarmelade, da haven er løbet tør for jordbær og solbær :(

1 kommentar:

  1. Hvor er tasken blevet vild flot Anne!! :)
    Lyder til du nyder ferien, skønt :)
    Knus fra Sara.

    SvarSlet